úterý 26. srpna 2014

Mexický, vegetariánský burger

Mám dlouholetou kamarádku, která se před nějakou dobou rozhodla stát se vegetariánkou. Už před pár měsíci jsme se spolu bavily, že si v létě uděláme vegetariánské hamburgery a protože léto pomalu končí, byl nejvyšší čas pustit se do vaření.
Recept jsem si našla v časopisu apetit. Líbilo se mi jak na fotce jídlo vypadá a i vzhledově připomíná maso. Moje verze vypadala vzhledově úplně jinak :D. To, ale samozřejmě neznamená, že nebyly stejně dobré, možná lepší.
Proč jsem jídlo pojmenovala "mexické ... "? Protože v hamburgeru máme červené chilli papričky, fazole a rozdrobené nachos. Tyto 3 věci mi přijdou typické pro země jižní Ameriky, nebo konkrétně Mexiko. Abychom v karbanátku měli něco zeleného přidala jsem nakrájenou petrželku.





INGREDIENCE:
4 housky na hamburger
2 plechovky fazolí v rajčatové omáčce
1 cibule
2 stroužky česneku
1 červená chilli paprička
200 g žampionů
strouhanka
tortilové lupínky nachos
1 hrst petržele
majonéza
salát
rajče
sůl, pepř, kurkuma, kmín, paprika
hladká mouka


  1. Nadrobno nakrájenou cibuli s česnekem zpěníme na rozpálené pánvi na olivovém oleji. Přidáme na malé kousky nakrájené žampiony a 3 minuty restujeme. Okořeníme (sůl, pepř, kmín, kurkuma, paprika). 
  2. Z fazolové konzervy odlijeme rajčatovou omáčku ( bud můžeme fazole úplně omýt a nebo trochu omáčky nechat, aby byli karbanátky trochu dočervena), a fazole mírně rozmačkáme vidličkou. 
  3. Přidáme do pánve k cibulce a žampionům. Promícháme a přidáme nakrájenou chilli papričku a petrželku. Necháme vychladnout.
  4. Zahustíme strouhankou a rozdrobenými nachos (strouhanku i nachos použijeme podle potřeby tak, aby jsme ze směsi mohli snadno tvořit karbanátky). 
  5. Namočenými prsty uděláme 4 karbanátky, než je položíme bokem na talířek měli bychom je posypat moukou, aby se na talíř nepřilepily. 
  6. Osmažíme na pánvi, nebo na grilu 2-3 minuty z každé strany.
  7. Opečené housky pomažeme majonézou a přidáme na plátky nakrájené rajčata.







Žádné komentáře:

Okomentovat