neděle 24. srpna 2014

Losos na rozmarýnu s omáčkou z bílého vína

Toto jídlo byla taková rychlovka, která mě napadla do pěti minut. Inspirovala jsem se jídlem, které jsem viděla vařit Pohlreicha v seriálu "Ano, šefe". Lososa jsem si naložila hodinu před vařením a jako přílohu jsem udělala pečené brambory a fazolové lusky.
Co jsem, ale dělala poprvé byla omáčka. Neuvěřitelně se mi k rybě hodila a tak to určitě není poprvé co jsem ji udělala.





INGREDIENCE:
2 filety z lososa
1 velká hrst rozmarýnu
sůl, pepř, olivový olej
300 g fazolových lusku
1 cibule
2 stroužky česneku
400 g brambor
1 lžíce másla
1 sklenice bílého vína

  1.  Lososa očistíme, osolíme a opepříme. Přidáme olivový olej a rozmarýn a odložíme do lednice, aby se chutě mohli spojit.
  2. Brambory očistíme, nakrájíme na kolečka. Předáme do zapékací mísy, okořeníme (sůl, pepř, kmín), mírně podlijeme vodou a dáme do trouby. 
  3. Cibuli a česnek nakrájíme nadrobno a orestujeme na olivovém oleji. Přidáme zmražené fazolové lusky a 10 minut pomalu dusíme. Osolíme, opepříme a a necháme znovu pomalu dusit pod pokličkou. 
  4. Na rozpálené pánvi osmažíme lososa z obou stran a pár minut ho necháme odležet. 
  5. Rybu položíme bokem na talířek a do pánve přidáme lžící másla. Až se máslo rozpustí přilijeme sklenici vína a necháme mírně pobublávat. Omáčka by neměla přesáhnout bodu varu.
  6. Po té všechny složky jídla spojíme, přelijeme omáčkou a podáváme.





5 komentářů: