středa 10. září 2014

Tvarohové knedlíky s ostružinami

Po několika týdnech trávím znovu nějaký čas s babičkou. A protože z domu přinesla i krabičku s ostružinami a jiným lesním ovocem rozhodla jsem se využít situace a připravit z nich něco dobrého na blog. Chvilku jsem ale musela přemýšlet co udělat, abych nedělala pořád dokola nějaké buchty a jídlo bylo tím pádem z trochu jiného soudku než obvykle. 

Tvarohové knedlíky od babičky miluji, i když s ostružinami jsem je měla poprvé v životě. Moje preferované ovoce jsou jednoznačně merunky a proto mě překvapilo, jak dobré to bylo jídlo. Taky bych chtěla vyzdvihnout jednu z výhod těchto knedlíků a to ta, že do nich můžeme dát jakékoliv ovoce a ne dělat pro jiné ovoce jiné těsto, jak je zvykem u mnoha lidí co znám. 





INGREDIENCE:
250 g /1 kostku tvarohu  (nebo-li nešlehaný tvaroh v papíru a ne ve vaničce)
1 vejce
špetka soli
300 g krupice
300 g ostružin (nebo jiného ovoce)
20 g másla
moučkový cukr


  1. V míse smícháme 150 g krupice (pokud bude těsto lepit, přidávejme postupně víc), sůl, vejce a tvaroh. 
  2. Do hlubokého talíře nasypeme zbytek krupice. Jeden knedlík je asi 1 lžíce těsta. Mokrými prsty vytvarujeme placku, kterou obalíme v krupici, přidáme ovoce a placku uzavřeme, vytvarujeme v kouli, kterou znovu obalíme v dětské krupici.  
  3. Vaříme v horké vodě dokud knedlíky nevyplavou nahoru, poté necháme vařit ještě asi 2-3 minuty.
  4. Rozpustíme si máslo a polijeme jím uvařené ovocné knedlíky. Můžeme přidat trochu klasického, měkkého tvarohu a lžíci cukru. 












3 komentáře:

  1. Mňam, vypadají skvěle, s ostružinama jsem je ještě nezkoušela, ale jinak miluju jahodový, meruňkový, borůvkový .)

    http://recenzekamsepodivas.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já je dělám s jahodami nebo borůvkami, a to je žrádlo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. s jahodami jsou taky moc dobré

    OdpovědětVymazat