středa 29. července 2015

Krůtí na víně

Není nijak zvláštní, že přes prázdniny u nás doma vařím já. Tentokrát jsem si vybrala recept z LIDL kuchařky Romana Pauluse a Marcela Ihnačáka, ale popravdě jsem moc nepochopila jestli se jedná o omáčku a nebo spíše o polévku. Recept byl řazen v kategorii chuťovky a díky použité kořenové zelenině mi chuťově hodně připomínal svíčkovou, takže ani to mi moc nepomohlo. Nakonec jsme se doma shodli na tom, že nepasírovaná verze se hodí spíše jako omáčka a pasírovaná jako teplá podzimní polévka.


INGREDIENCE:
400 g krůtího masa
300 g mrkve
250 g celeru
1 lžíce rajčatového protlaku
300 ml červeného vína
500 ml kuřecího vývaru
sůl, nové koření, kajunský pepř, bobkový list, tymián, rozmarýn
2 lžíce francouzského másla ( 1 lžíce másla 1 lžíce hladké mouky)
1 lžíce citronové a pomerančové kůry
olivový olej
1 vetší cibule
2 stroužky česneku


  1. Krůtí maso osolíme a opepříme. Maso opékáme na olivovém oleji v rozpálené pánví dokud nebude mít zlatavou barvu. Poté maso vyjmeme a na vzniklém výpeku orestujeme na kostičky nakrájenou mrkev a celer. 
  2. Zeleninu restujeme asi 7 minut. Poté přidáme na vetší kusy nakrájenou cibuli a česnek. Za pár minut vše zalijeme připraveným vínem a 250 ml kuřecího vývaru. 
  3. Odložené maso vrátíme zpátky do omáčky. Všechno koření a bylinky vhodíme do hrnce a vše 30 minut pod pokličkou dusíme. (Pokud se voda z omáčky vyvaří moc rychle, můžeme nalít připravený zbytek vývaru.)
  4. Celý hrnec vložte do trouby, kterou zapněte na 180 stupňů. Omáčku pomalu duste asi 50 minut. ---- já osobně jsem tento bod přeskočila. Měla jsem dost velký hrnec a přišlo mi zbytečné strkat ho celý do trouby. Vše jsem pomalu dusila na mírném ohni a výsledek byl přesto velice dobrý. 
  5. Krůtí maso opět vyjmeme a do omáčky/polévky vhodíme připravené francouzské máslo a lžíci citronové a pomerančové kůry. Necháme povařit asi dalších 15 minut. 
  6. Šestý krok je naprosto dobrovolný a to pasírování, nebo-li promačkávání zeleniny přes síto, aby byl výsledný pokrm naprosto jemný a bez velkých kusů mrkve nebo celeru. 
  7. Podáváme s čerstvým tymiánem a citronovou kůrou. (Svou polévku jsem zjemnila zakysanou smetanou)




Žádné komentáře:

Okomentovat