pondělí 27. července 2015

Borůvkovo-citronové muffiny

Na nějakou dobu jsem si dala od blogu pauzu a užívala jsem si prázdniny. Rozhodla jsem se ale, že přestávka skončila a já se aspoň v srpnu začnu znovu věnovat vaření.
Včera jsme s mamkou byly v Mostech u Jablůnkova na Kamenné chatě kde jsme asi 3 hodiny sbíraly borůvky, kterých tam bylo opravdu nepřeberné množství. Domů jsme si donesly něco okolo 4 litrů malých černých kuliček a já už v autě přemýšlela co z nich připravím.
Dneska už máme hotovou borůvkovou marmeládu a v lednici zbytek borůvkových knedlíků a protože mi ještě nějaká ta hrst borůvek zbyla udělala jsem s nimi ještě muffiny.
Pokud bydlíte kousek od Mostu u Jablůnkova chtěla bych Vás pozvat na borůvkové hody, které se budou konat o víkendu 22.-23. srpna 2015 na Kamenné chatě.




INGREDIENCE:
100 g másla
80 g cukru krupice
1 balíček vanilkového cukru
2 vejce
250 g hladké mouky 
1 čajová lžička kypřicího prášku 
125 ml mléka 
šťáva z půlky citronu 
150 g borůvek 

  1. Troubu předehřejeme na 180 stupňů.
  2. V misce za pomocí ručního mixeru vyšleháme změklé máslo s cukrem dokud nám nevznikne světlá pěna, do které postupně zašleháme 2 vejce.
  3. Poté přidáme mléko, vanilkový cukr, hladkou mouku, kypřící prášek, citron. šťávu a vařečkou jemně promícháme v nadýchané těsto.
  4. Borůvky nasypeme do vzniklého těsta a naposled promícháme. 
  5. Naplníme připravené košíčky a pečeme 30 minut. 

TIP: Aby borůvky držely tvar a i po upečení zůstaly kuličkami dáme je na 1 hodinu do mrazáku a před vmícháním do těsta je obalíme v polohrubé mouce. 






1 komentář: