sobota 7. března 2015

Kuskusový salát

Pamatuji si, že když jsme měli kuskusový salát ve škole vůbec mi nechutnal. Ještě dneska mám husí kůži, když si v hlavě vybavím octovou chuť salátu a rozvařená kuskusová zrníčka, která se spojila v jednu velkou nahnědlou kouli.
Já měla ale to štěstí, že jsme kuskus hodně jedli i doma a tak se mi nezhnusil, jako většině mých přátel ze základní školy.
Kuskusový salát je rychlý dietní a velice dobrý. Můžeme ho dělat teplý nebo studený a nebo experimentovat a zkusit varianty salátu na sladko např. s ořechy, medem a sušenými švestkami.
Dneska se ale držím klasiky a udělala jsem salát s mou nejoblíbenější kombinaci: grilované papriky, kukuřice a červená cibule. Protože můj mladší brácha odmítá jíst cokoli bez masa udělala jsem k salátu přírodní krůtí řízek se sezamovými semínky.







INGREDIENCE:
400 g  kuskusu
2 velké červené papriky
2 červené cibule
150 g mražené kukuřice
sůl, pepř


  1. Kuskus uvaříme podle návodu na obalu krabičky. 
  2. Jednu cibuli a papriku nakrájíme na kostičky a společně s mraženou kukuřicí osmahneme na pánvi s lžící olivového oleje. Přidáme sůl, pepř a nakonec smícháme s uvařeným kuskusem. 
  3. Druhou cibuli nakrájíme na kolečka. Papriku rozkrojíme podélně na delší pruhy a vše znovu osmahneme na pánvi nebo na grilu. K salátu přidáme až při konečném servírování na talíř. 












1 komentář:

  1. Salát vypadá dobře, se zeleninou bych si dala hned :) Nám ve šk.jídelně jednou udělali kuskus, který byl takový tvrdý a ''omáčka'' k němu byla strašně vodová, takže se to ani nedalo jíst :D Doma to už bylo lepší,dělali jsme s kuřecími kousky a mraženou zeleninou, ale pořád to nebylo ono :D Příště to zkusím podle tebe :) A to maso-vypadá to tak strašně krásně !! Určitě to musí být skvělý :)

    OdpovědětVymazat