pátek 16. ledna 2015

Koláč s lososem

Hodně dlouho jsem svůj blog celkem zanedbávala. Vždycky se našlo něco co jsem musela udělat nebo zařídit a pak byla moc tma na to, abych hotové jídlo hezky vyfotila za denního světla. Tento týden jsem ale byla kvůli nemoci doma a tak jsem se dneska, když už je mi lépe, rozhodla zase něco uvařit.
Připravila jsem koláč z lososa, který jsem si vymyslela prakticky za chodu. Použila jsem těsto z receptu na francouzský koláč quiche a k rybě přidala ingredience, které se běžně užívají a které mám ráda, tedy kukuřici a porek.
Ve spojení s aromatickým francouzským sýrem Comté, zakysanou smetanou a salátem je to ideální lehká letní večeře a nebo například se zapečenými brambory úžasný oběd. K ochucení jsem nepoužila nic víc než sůl, pepř a pár kapek citronové šťávy, takže krásně vynikla chuť lososa s porkem a po chvilce i kukuřice.




INGREDIENCE:

2 filety z lososa bez kůže
300 g mražené kukuřice
1/2 čerstvého porku
2 zakysané smetany
2 vejce
sůl, pepř, citron. šťáva
chuťově výrazný sýr např. comté nebo parmazán

280 g hladké mouky
150 g vychladlého másla
špetka soli
8 lžic studené vody



  1. Mouku, máslo a sůl dáme do misky. Rukou hněteme tak dlouho dokud nám nevznikne hmota podobná drobence. Přidáme studenou vodu a vypracujeme ve vláčné těsto podobné listovému. Dáme na 20 minut odležet do lednice. 
  2. Filet z lososa nakrájíme na kostičky, osolíme, opepříme a opečeme na olivovém oleji dozlatova. Přidáme kukuřici a na kolečka nakrájený porek. Směs necháme vychladnout. V misce promícháme zakysanou smetanu, vejce, citronovou šťávu, sůl a pepř.
  3. Půl těsta vyválíme na tenkou placku a vložíme do koláčové formy. Do formy vyskládáme připravenou a vychladlou směs, zalijeme zakysanou smetanou, posypeme nastrouhaným sýrem a přidáme pár kapek citronové šťávy. 
  4. Druhou půlku těsta vyválíme a přikryjeme jím vzniklý koláč. Pečeme v předehřáté troubě asi půl hodiny dokud nebude těsto upečené a křupavé.  



















2 komentáře:

  1. Tak to vypadá opravdu dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá tak skvěle!!! Možná by tě mohlo zajímat, že u mě na blogu je článek, který se pojí s jídlem. Ne, bohužel to není recept na něco úžasného, jako tvoříš ty, ale třeba se mrkneš:-)
    Styleyourselfinstyle.blogspot.com

    OdpovědětVymazat