neděle 27. července 2014

Špenátové ravioly

Tyto ravioly jsou první těstoviny, které jsem v životě dělala. Nepočítám ty, které si každý z nás koupil někdy v obchodě a pak je dal doma do vody a uvařil, ale myslím udělala od základu. Počítala jsem s tím, že to dopadne o hodně hůř, ale nakonec se celkem povedly. Vybrala jsem si nápln ze špenátových listů, ale do budoucna mám v plánu připravit ravioly houbové a nebo sýrové.
Těsto musí být opravdu velmi tenké a to byla asi chyba, kterou jsem udělala, protože jsem měla těsto trochu tlusté a těstoviny jsem potom musela vařit asi 10 minut. Doporučovala bych použít strojek na těstoviny a kdo ho stejně jako já nemá :D čeká ho těžká práce s kuchynským válečkem.





INGREDIENCE:
200 g hladké mouky
2 vejce
1 žloutek
sůl
špenátové listy
1 menší cibule
2 stroužky česneku


  1. Do mísy nebo na pracovní desku dáme hladkou mouku smíchanou se solí. V kopečku, který nám vznikl uděláme menší jamku, aby mouka připomínala sopku. Do důlku vyklepneme vejce a žloutek. 
  2. Vidličkou mícháme vejce s moukou až zhoustne a my budeme muset pokračovat ručně. Do několika minut bychom měli mít hladké a pružné těsto, které dáme na hodinu vychladit do lednice.
  3. Cibuli a česnek nakrájíme na jemno a vhodíme na rozpálenou pánev. Za chvilku přidáme špenátové listy a necháme spařit. Osolíme a opepříme podle chuti. Necháme vychladnout, nápln se do raviol nesmí dávat horká.
  4. Těsto vyválíme na jeden opravdu tenký plát. Nožem odkrojíme přebytečné okraje tak, aby nám vznikl obdélník. 
  5. Obdélník nakrájíme tak, aby nám vznikly pásy široké asi 4 cm. Do půlky nově vzniklého obdélniku dáme připravenou a vychladlou špenátovou nápln. Přeložíme a mokrými prsty k sobě okraje přitlačíme tak, aby se při vaření neodlepily. Nemusíme se bát odkrojit těsto, které přebývá a docílit tak požadovaného vzhledu. 
  6. Vaříme ve vroucí osolené vodě 3-4 minuty. 





4 komentáře:

  1. Tyjo tak to vypadá výborně, určitě to zkusím:-)
    Jinak jsem se stala čtenářem a byla bych ráda, kdyby ses taky stala u mě na blogu:-)
    www,passengersmaniac.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj :) díky pak mužeš napsat nebo poslat fotku jak se ti to povedlo :) a už te taky sleduju

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, a by tam dát i jiná náplň než špenátová ? :)

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj, jasne ze jo... dokonce mam v planu nejake udelat i tady na blog

    OdpovědětVymazat