pátek 12. června 2015

Ovocný crumble

Crumle je ovocný dezert s křupavou drobenkou navrchu. Je prakticky jedno jaké ovoce použijeme, já osobně mám nejradši lesní ovoce, švestky nebo meruňky. Viděla jsem ale i jablkový, borůvkový, jahodový nebo hruškový crumble.
Když jste šikovní můžete mít vše hotovo i za 30 minut, stačí jenom smíchat všechny ingredience dohromady a hodit dezert do trouby cca na 20 minut. Podává se většinou teplý, ale v parních letních dnech je výborný i jako vychlazený dezert se zmrzlinou.
Nakonec trochu k formě ve které crumble podáváme. Není nutnost použít malé zapékací mističky pro jednoho jako já, ale líbí se mi, že má každý svou vlastní porci a můžu ho tedy podávat jako dezertík k večeři. Obvykle ho ale najdeme ve verzi koláče v klasické koláčové formě.




INGREDIENCE (4ks):
náplň:
350 g lesního ovoce (čerstvé nebo mražené)
1 vrchovatá lžíce kukuřičného škrobu
1 lžíce třtinového cukru
šťáva z 1 pomeranče

drobenka:
250 g hladké mouky (můžete i namíchat 150 g špaldové 100 g hladké)
150 g cukru krupice
180 g másla


  1. Troubu předehřejeme na 200°C. 
  2. V misce smícháme ovoce, cukr, pomerančovou šťávu a kukuřičný škrob. 
  3. Koláčovou formu nebo zapékací mističky vymažeme 10g másla. Zbylých 170 g smícháme s cukrem a hladkou moukou. Rukou vše propracujeme v nadýchanou drobenku, kterou si zatím odložíme bokem. 
  4. Do vymazané formy dáme ovoce a posypeme ho připravenou drobenkou.
  5. Teplotu v troubě snížíme na 170°C. Koláč pečeme cca 20-30 minut, ale doporučuji crumble pořádně hlídat, protože ke konci pečení neuvěřitelně rychle zčerná. 






Žádné komentáře:

Okomentovat